Agroalimentare articles

parlamento europeo

Emendamenti 1 – 34 – Discarico 2016: Bilancio generale dell'Unione europea – Commissione – PE 615.269v01-00 – Commissione per l'agricoltura e lo sviluppo rurale

(AGENPARL) – Bruxelles, 14 dicembre 2017 16:45 – Download PDF

Report – Conservation of fishery resources and the protection of marine ecosystems through technical measures – A8-0381/2017 – Committee on Fisheries

(AGENPARL) – Bruxelles, 14 dicembre 2017 16:45 – REPORT on the proposal for a regulation of the European Parliament and of the Council on the conservation of fishery resources and the protection of marine ecosystems through technical measures, amending Council Regulations (EC) No 1967/2006, (EC) No 1098/2007, (EC) No 1224/2009 and Regulations (EU) No 1343/2011 and

Biosecurity staff rule out fowl play with bird found at Sydney Airport

(AGENPARL) – The department has managed a potentially serious biosecurity threat to Australia’s bird and human health, following the discovery of a blue and gold macaw at Sydney airport on 3 December 2017. The Department of Agriculture and Water Resources’ head of Biosecurity Operations, Nico Padovan, said illegally imported birds, or those accidentally imported as

Deoleo: la più importante multinazionale nel settore oleario rafforza l’organizzazione per il Nord America ed annuncia la nomina di un nuovo Ceo ed un nuovo Direttore Commerciale per gli Usa

(AGENPARL) – Roma, 13 dicembre 2017 – Pierluigi Tosato, Glabal Ceo Deolo, rafforza il rilancio dei brand del gruppo leader al mondo nel mercato Americano e Canadese annunciando la nomina di Glenn Hartman come nuovo CEO per gli Usa. Hartman avrà la responsabilità dei mercati degli Stati Uniti e delCanada. L’head quarter Deoleo Usa è a

Che caldo in Germania!

(AGENPARL) – Roma, 13 dicembre 2017 15:00 – Purgatorio, canto XXV. E perché meno ammiri la parola, /guarda il calor del sole che si fa vino,/giunto a l’omor che de la vite cola. Quando Dante Alighieri scrisse, in terzine di endecasillabi a rime incatenate, l’epico poema La Divina Commedia, certo non pensava a quel calore del sole

Publications – Presentations : Studies on the Brexit – Committee on Agriculture and Rural Development

(AGENPARL) – Bruxelles, 13 dicembre 2017 5:14 – At the request of the AGRI Committee, Policy Department B produced three studies on the:– Possible impact of Brexit on the EU budget and, in particular, CAP funding– EU-UK agricultural trade: state of play and possible impacts of Brexit– Possible transitional arrangements related to agriculture in the light

TOP 9, ZP 3, 4 Glyphosat

(AGENPARL) – Berlin, 13 dicembre 2017 3:48 – „Der Deutsche Bundestag verhandelt öffentlich“, heißt es in Artikel 42 des Grundgesetzes. Doch nur wenige Menschen können tatsächlich im Plenarsaal dabei sein, wenn die Abgeordneten in Berlin tagen.Deshalb hat der Deutsche Bundestag mit dem Umzug von Bonn nach Berlin ein zusätzliches Informationsmedium geschaffen: das Parlamentsfernsehen. Hier werden

Ccnl, Presentatata piattaforma agricoli e florovivaisti. Galli (FLAI CGIL), incremento delle tutele e recepimento delle novità legislative in materia di contrasto al lavoro irregolare

(AGENPARL) – Roma, 12 dicembre 2017 – Nella giornata di oggi la Flai Cgil, unitariamente alla Fai Cisl e alla Uila Uil, ha presentato, presso la sede di Confagricoltura a Roma, la Piattaforma per il rinnovo del Contratto Nazionale di Lavoro degli operai agricoli e florovivaisti, che scade il 31 dicembre prossimo, dando così inizio alla

Australian farm production to crack $60 billion in 2016-17

(AGENPARL) – Canberra, 12 December 2017 18:23- 13 December 2016 Following news last week of Australia’s bumper winter crop, the gross value of Australian farm production is forecast to increase by 6.1 per cent, surpassing $60 billion in 2016–17, according to the latest Agricultural commodities report. Released today by the Australian Bureau of Agricultural and Resource

Log availability from commercial plantations revised down

(AGENPARL) – Canberra, 12 December 2017 18:22- Future log availability from Australia’s commercial plantations is forecast to decrease, according to Australia’s plantation log supply 2015 – 2059, released today by the Australian Bureau of Agricultural and Resource Economics and Sciences (ABARES). Acting Executive Director of ABARES, Peter Gooday, said the volume of plantation logs harvested from

Relazione – Misure di gestione, conservazione e controllo applicabili nella zona della convenzione dell'Organizzazione regionale di gestione della pesca per il Pacifico meridionale (SPRFMO) – A8-0377/2017 – Commissione per la pesca

(AGENPARL) – Bruxelles, 12 dicembre 2017 18:12 – RELAZIONE sulla proposta di regolamento del Parlamento europeo e del Consiglio che stabilisce misure di gestione, conservazione e controllo applicabili nella zona della convenzione dell’Organizzazione regionale di gestione della pesca per il Pacifico meridionale (SPRFMO) – A8-0377/2017

Inghilterra & alcol: up and down

(AGENPARL) – Roma, 12 dicembre 2017 15:30 – L’Inghilterra sta vivendo un rigoglioso periodo viticolturale. Le piantagioni dei vigneti hanno finalmente iniziato a dare dei frutti enologicamente accattivanti, anzi a loro dire, d’una straordinaria eccellenza enologica, tanto da far pensare che entro una diecina d’anni l’English sparking sgomiterà di brutto verso lo Champagne. Tutta questa euforia

Media statement: Inspector-General of Biosecurity white spot review

(AGENPARL) – Canberra, 12 December 2017 6:27- ​The Inspector-General of Biosecurity provides a valuable independent perspective and is one of the critical mechanisms to assess and improve how we manage Australia’s biosecurity. The department has reviewed the final report and is implementing the recommendations. While the cause of the white spot disease outbreak in Queensland is